Puslapį parengė Linas Giedraitis  

                                       BTR-80
Šarvuotas transporteris BTR-80 yra kovinių ratinių, plaukiančių mašinų klasės atstovas, turintis savo ginkluotę,šarvuotą apsaugą ir didelį pravažumą. Sukurtas sausumos pajėgų motošaulių junginių naudojimui. Šarvuotame transporteryje yra 10 vietų, tame tarpe: mašinos vadas, vairuotojas – mechanikas taikytojas ir septyni motošauliai. Šarvuoto transporterio bokštelyje įtaisytas suporintas kulkosvaidinis įrenginys, susidedantis iš 14,5 mm ir 7,62 mm kulkosvaidžių. Šarvuočio korpuse yra liukai, skirti šaudymui automatais. Mašinoje pritaikyti įtaisai skirti ekipažo, desanto ir vidinių įrengimų apsaugai nuo sprogimo bangos poveikio ir radiacijos prasiskverbimo branduolinio sprogimo atveju, apsaugai nuo cheminio ir biologinio ginklo, o taip pat apsaugai nuo radioaktyvių dulkių, judant mašina radiacija užterštose vietose. Šarvuotas transporteris – keturašė, aštuonratė mašina su visais varomais ratais, galinti judėti paskui tankus, įveikianti apkasus, tranšėjas, vandens kliūtis. Mašina aprūpinta dūminių granatų paleidimo sistema, skirta paleisti dūmų užsklandą maskuojantis (slepiantis). Gaisro gesinimui mašinos viduje yra priešgaisriniai įrengimai. Šarvuotas transporteris pritaikytas aviatransportavimui. Pagal įrangos išdėstymą mašinos vidus sąlyginai suskirstytas į tris skyrius: valdymo, kovinį ir “jėgos” skyrius. Mašinos korpusas ir bokštelis skirti ekipažo, desanto, ginkluotės, agregatų ir mechanizmų paskirstymui ir jų apsaugai nuo pažeidimų šaunamųjų ginklų ugnimi. Korpusas yra tvirtos konstrukcijos, suvirintos iš plieninių šarviniu lakštų. Susideda iš nosnės dalies, bortų, užpakalinės dalies, stogo  ir dugno. Nosinėje dalyje išdėstyti suktuvo liukas, bangų laužimo antgalis, stebėjimo liukai. Korpuso bortuose yra ambrazūros, borto durys desantui, liukas priėjimui prie filtravimo-ventiliacijos įrenginio. Užpakalinėje dalyje išdėstyti vandenį išstumiančio variklio dangtis, degalų bakų užpylimo  angų dangteliai. Korpuso stoge yra vado liukas, vairuotojo - mechaniko liukas, bokštelio nustatymo išpjova, viršutiniai kovinio skyriaus liukai, liukai virš “jėgos” įrengimų. Mašinos dugne yra įeinamosios vandenį išstumiančio variklio angos ir angos, skirtos panaudotų medžiagų pašalinimui iš variklio ir transmisijos mazgų. Šarvuoto transporterio bokštelis  - kūgiškos formos, suvirintas iš plieninių šarvinių lakštų. Jis įtaisytas ant rutulinės atramos virš išpjovos pobokštiniam lakšte mašinos korpuso stoge. Priekinėje bokštelio dalyje yra ambrazūra, skirta suporuotų kulkosvaidžių nutaikymui. Variklis – dyzelinis, keturių taktų, aštuonių cilindrų, su turbokompresoriniu įpurškimu, su skysčio aušinimu. Variklio galia – 260 a. g. Mašinoje gali būti įmontuotas toks pats variklis, tik be turbokompresorinio įpurškimo, kurio galia – 210 a. g. BTR-80 naudoja dyzelinius degalus. Judėti vandeniu BTR-80 turi vandenį išstumiantį variklį užpakalinėje korpuso dalyje. Ir važiuojant, ir varant vandenį išstumiančiu varikliu, naudojamas rankinis valdymas. Posūkiuose sukasi pirmos dvi  ašys, o plaukiant vandeniu – vandeniniai vairai ir ratai. Vairo mechanizmas – mechaninis, su hidrauliniu stiprintuvu.  
  Šarvuočio svoris          13,6t
                    ilgis             7,6m
                    plotis           2,09m
                    aukštis        2,03m
                    greitis         80/90km/h
                    
                                                                               
į pradžią